Search
Close this search box.

چت جی پی تی چیست| کاربرد chatgpt

چت جی پی تی چیست

کاربرد چت جی پی تی چیست ؟

چت جی پی تی چیست؟ CHAT GPT مخفف کلمه ی Generative Pre-trained Transformer می‌باشد. در واقع چت جی پی تی یک ربات هوش مصنوعی و یک ابزار پردازش زبان طبیعی بسیار کاربردی است که از طریق گفتگو با انسان و مکالمات پاسخگوی سوالات ما می‌باشد و به کمک انسان ها آمده. شما به راحتی می‌توانید همچون انسان با او مکالمه کنید و سوالات خود را از او بپرسید و او نیز طبق برنامه و اطلاعاتی که به آن داده شده، بسیار واضح جواب سوالات شما را خواهد داد. همانطور که می‌دانید، امروزه بحث هوش مصنوعی و chat GPT بسیار داغ است و همه به دنبال استفاده از مزایای هوش مصنوعی و دانستن کاربرد های آن هستند. اگر شما هم به تکنولوژی علاقه مند هستید و می‌خواهید از آخرین تکنولوژی ها و هوش مصنوعی بهره لازم را ببرید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

چت جی پی تی رایگان

کاربرد چت جی پی تی چیست

سازنده چت جی پی تی کیست؟

شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی openai واقع در سانفرانسیسکو که توسط گروهی از محققین و کارآفرینان همچون ایلان ماسک و سام آلتمن تشکیل شده است، این چت بات یعنی چت جی پی تی caht gpt را ایجاد کرده اند و از این ابزار در تاریخ 30 نوامبر سال 2022 رونمایی کرده است که تا به امروز پیشرفت زیادی داشته و بسیاری از باگ های آن برطرف شده است. شرکت openai دارای چندین اسپانسر و سرمایه گذار قدرتمند همچون مایکروسافت می‌باشد.

هوش مصنوعی چیست؟

 به راستی هوش مصنوعی چیست و چگونه کار می‌کند؟ هوش مصنوعی شاخه ای از مبحث کامپیوتر و تکنولوژی است که انواع ماشین های هوشمند اعم از ربات های هوشمند را مدیریت می‌کند. در واقع این ربات ها از طریق برنامه هایی که انسان ها به آن ها می‌دهند قادر به کار کردن خواهند بود به بیان ساده تر هوش مصنوعی به ربات ها این اجازه را می‌دهد که برخی از رفتار و توانمندی های انسان ها را مدلسازی کنند. بطور مثال کارایی چت جی پی تی چیست؟ چت جی پی تی بصورت گفتگو و مکالمه با انسان کاربرد دارد و همانند سیستم چت خودکار در سایت های خدمات مشتریان عمل می‌کند . البته کاربرد چت جی بی تی فقز به تولید متن محدود نمی‌شود و از آن برای ایجاد و ساخت تصاویر و ویدیو و کد نویسی و… نیز استفاده می‌کنند.

آموزش استفاده از  چت جی پی تی CHAT GPT

شما عزیزان برای استفاده از امکانات چت جی پی تی باید یک اکانت در سایت chat.openai.com بسازید که ایجاد پروفایل کاربری در این وب سایت نیازمند یک شماره مجازی است زیرا سرویس هوش مصنواعی چت جی پی تی در کشور ما فیلتر است و برای استفاده از آن حتما باید شماره تلفن مجازی و vpn پرسرعت داشته باشید اما برای اینکه درگیر هزینه های اضافی خرید شماره مجازی و دردسر های فعالسازی آن و ساخت اکانت روی سایت چت جی پی تی نباشید می‌توانید اشتراک ماهیانه آماده یا ب عبارتی اکانت آماده از برخی شرکت های ارائه دهنده این سرویس تهیه نمایید . به این صورت که پس از خریداری اشتراک هوش مصنوعی چت جی پی تی، به شما یک نام کاربری و رمز عبور اختصاص می‌یابد و می‌توانید با استفاده از آن login شوید و از چت جی پی تی استفاده کنید.

مزایای استفاده از چت جی پی تی چیست ؟

  • تولید محتوای کاربردی: اولین و مهم ترین کاربرد ربات هوش مصنوعی چت جی بی تی در دنیای سئو و طراحی سایت، تولید محتوای متنی است. ما با بکارگیری از این ابزار کاربردی می‌توانیم محتواهای با کیفیت برای مقالات و همچنین توضیحات محصول در سایت های فروشگاهی استفاده کنیم  به این صورت که شما در مورد موضوعی از آن سوال می‌پرسید و ربات چت جی پی تی در قالب چندین پاراگراف به شما جواب خواهد داد اما حتما توجه داشته باشید که محتوایی که ربات چت جی پی تی برای شما تولید می‌کند را عینا کپی و استفاده نکنید! این محتوا نیازمند ویراستاری و برطرف کردن ایرادات و خطاهای احتمالی می‌باشد.
  • ترجمه متن به زبان های مختلف: از دیگر کاربردهای ربات هوش مصنوعی چت جی پی تی این است که می‌تواند متون شما را از یک زبان به زبان دیگری ترجمه کند به عنوان مثال می‌توانید متن خود را از زبان انگلیسی به فرانسوی ترجمه کنید. چت جی پی تی به آسانی این کار را برای شما انجام خواهد داد و یک ترجمه قابل قبول به شما ارائه می‌دهد.
  • نوشتن کد زبان برنامه نویسی مختلف: در مرحله ی اول شما باید زبان برنامه نویسی مورد نطر خود را انتخاب کنید، چت جی پی تی به زبان های مختلف برنامه نویسی مثل: java script  و ++c و… کد تولید می‌کند. بعد از انتخاب زبان برنامه نویسی باید ورودی خود را به ربات chatgpt ارسال کنید. ورودی می‌تواند شامل توضیحات یا کد از پیش تعریف شده نیز باشد. پس از آن چت جی پی تی برای شما کدی را تولید می‌کند که پس از تست کردن و رفع ایرادات احتمالی می‌توانید آن را استفاده نمایید.
  • جستجو کردن اطلاعات: اگر می‌خواهید مقاله ای بعنوان مثال برای تحقیقات دانشگاه بنویسید و سرچ کردن در گوگل و پیدا کردن مطالب وقت شما را می‌گیرد می‌توانید از چت جی پی تی سوال خود را بپرسید، chat gpt هر اطلاعاتی را که بخواهید در هر زمینه ای به شما می‌هد و سایت های مرتبط با آن را نیز به شما معرفی خواهد کرد.

تفاوت گوگل با چت جی پی تی چیست؟

بهتر ایت بدانید که گوگل یک موتور جستجو است در صورتی که چت جی پی تی یک مدل زبانی می‌باشد و باهم تفاوت های بسیاری دارند. اولین تفاوت آن ها این است که گوگل موتور جستجوگری است که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند و مطالب مورد نیازتان را به شما نشان می‌دهد اما حالا این سوال مطرح می‌شود که که ربات چت جی پی تی چیست؟ ربات chatgpt یک مدل زبانی می‌باشد که پاسخ شما را مستقیم به صورت متن می‌دهد و تخصص آن در پاسخ به سوالات آن هم بصورت متنی است پس توقع نداشته باشید که تصاویر و نرم افزارهای مرتبط و کاربردی را نیز به شما معرفی کند! توجه داشته باشید که حجم بانک اطلاعاتی گوگل بیشتر از 100 میلیون گیگ است در صورتی که چت جی پی تی تنها 570 گیگ اطلاعات دارد. مهم ترین مزیت گوگل رایگان بودن آن است اما چت جی بی تی ابزاری است که در ایران پولی است.

نتیجه گیری

امروزه جهان تکنواوژی به سرعت در حال پیشرفت است و بسیاری از کار ها توسط ربات ها و هوش مصنوعی انجام می‌شود. چه بخواهیم چه نخواهیم در آینده ای نه چندان دور خیلی از فعالیت ها توسط هوش مصنوعی و ربات ها انجام خواهد شد پس ما هم باید همگام با تکنولوژی پیشرفت کنیم و دانش خود را بروز نگه داریم. چت جی پی تی نیز یکی از ابزار های هوش مصنوعی است که در بسیازی از کارها به کمک ما آمده است و در این مقاله از سایت سئو ویتامین به بررسی سوال چت جی پی تی چیست و کاربرد ها و آموزش آن پرداختیم در صورتی که هرگونه سوالی در این زمینه داشتید با کارشناسان ما در تماس باشید.

5 پاسخ

  1. مرسی که روش استفاده از chat gpt رو واضح توضیح دادین اکثر سایت ها انقد پیچوندن که آدم گمراه میشه

  2. سلام و خسته نباشین
    ممنون برای مطالب مفید و کاربردی که برامون میزارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *