Search
Close this search box.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست ؟

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

الگوریتم مرغ مگس خوار Hummingbird یکی از الگوریتم های مهم و اصلی موتور جستجوی گوگل است و هدف و وظیفه ی اصلی این الگوریتم نشان دادن نتایج مرتبط با جستجوی کاربر می‌باشد به این صورت که مرتبط ترین و شبیه ترین کوئری های مرتبط به چیزی که کاربر سرچ کرده است را به او نمایش می‌دهد. الگوریتم مرغ مگس خوار در سال 2013 توسط موتور جستجوی گوگل معرفی شد در واقع این الگوریتم در 26 سپتامبر رسما معرفی شد ولی فعالیت خود را از یک ماه قبل از تاریخ معرفی شروع کرده بود. بطور کلی این الگوریتم تاثیر مثبتی به ویژه روی پایگاه داده و بانک اطلاعاتی عظیم گوگل داشت. در واقع وظیفه اصلی این الگوریتم نمایش دقیق تر نتایج محتوا به کاربران سایت ها است.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست

هدف الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار تاثیر زیادی در روند تولید محتوای شرکت های بزرگ داشت به گونه ای که هرچه یک محتوا مفید تر و هدفمند تر باشد رتبه ی بهتری در موتور جستجوی گوگل خواهد گرفت در نتیجه شرکت هابه تولید محتوای مفید و آموزنده پرداختند تا جایگاه بهتری در گوگل کسب کنند. اصلی ترین هدف ایجاد الگوریتم مرغ مگس خوار ترجمه معنایی یک مفهوم به واقعیت می‌باشد و روال کار آن به این صورت است که به طور تقریبی حدس می‌زند که کاربر چه مفهومی را سرچ می‌کند و شبیه ترین نتایج مطابق با درخواست کاربر را برای او لیست می‌کند. بطور مثال وقتی کاربر رستوران در شهر تهران را سرچ می‌کند این الگوریتم لیستی از رستوران های موجود در شهر تهران و نتیجه های مرتبط را به او نشان می‌دهد.

مزایای الگوریتم مرغ مگس خوار

مزایای الگوریتم مرغ مگس خوار

اصلی ترین مزیت الگوریتم مرغ مگس خوار این است که موجب شد صاحبان سایت ها محتوای با کیفیت تولید کنند و در نتیجه ی این عمل درک و فهم موتور جستجوی گوگل از مطالب بیشتر شد به این صورت که موتور جستجوی گوگل به محتوا به عنوان تعدادی کلیدواژه نگاه نخواهد کرد و معنا و مفهوم محتوا برای آن بسیار مهم تر از قبل شد. به این ترتیب یک محتوا که کاربر پسند باشد و به زبان طبیعی کاربر نوشته شده باشد و پاسخگوی نیاز او باشد بسیار با ارزش تر از محتوایی است که صرفا برای ربات های موتور جستجوی گوگل نوشته شده است. امروزه وب سایت های مختلف در حال جستجوی سوالات مهم و پرتکرار کاربران و پاسخ به این سوالات هستند تا در نتایج گوگل نمایش داده شوند، زیرا گوگل مرتبط ترین نتیجه با کوئری که کاربر سرچ می‌کند را در رتبه های برتر نمایش خواهد داد و در نتجیجه این عمل باعث بهبود میزان سرچ ارگانیک وب سایت خواهد شد.

 بروز رسانی الگوریتم های مختلف گوگل

همانطور که می‌دانید الگوریتم های گوگل مداوم در حال بروز رسانی هستند و اگر شما نیز می‌خواهید یک حضور فعال در گوگل داشته باشید باید وب سایت شرکت خودتان را بروز نگه دارید و وب خودتان را متناسب با الگوریتم های جدید گوگل بهینه سازی کنید تا میزان ورودی های سایت شما افزایش یابد و در نتیجه این بروز رسانی ها موجب افزایش ترافیک سایت شما شود. علاوه بر این بروز بودن وب سایت شما طبق قوانین و الگوریتم های جدید گوگل موجب می‌شود از جریمه شدن شما نیز توسط گوگل جلوگیری شود. از مهم ترین اهداف الگوریتم مرغ مگس خوار افزایش درک جستار های محاوره ای است به این معنا که ربات های گوگل می‌توانند معنا و مفهوم گفتار های محاوره ای را بخوبی درک کنند.

 بهبود سئو سایت با الگوریتم مرغ مگس خوار

شما عزیزان می‌توانید با پیروی از قوانین و مفهوم الگوریتم مرغ مگس خوار و پیاده سازی نکات آن سئوی سایت خود را بهبود ببخشید. بطور مثال اولین موردی که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل می‌باشد. کلمات کلیدی لانگ تیل یا اصطلاحا دم دراز کلمات مترادف با کلمه کلیدی اصلی شما هستند که می‌توانید بجای تکرار کردن زیاد کلمات کلیدی از این کلمات لانگ تیل که اتفاقا پاسخگوی نیاز کاربر نیز هستند استفاده کنید.

از اسکیما schema یا داده های ساخت یافته استفاده کنید، زبان نشانه گذاری اسکیما به گوگل در فهمیدن مضمون محتوای ما کمک می‌کند، به این صورت که وقتی ما از انواع داده ای مختلف در اسکیما استفاده می‌کنیم به گوگل میفهمانیم که محتوای صفحه ما در مورد محصول است یا مقاله و یا انواع دیگر.

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کلی به مفهوم الگوریتم مرغ مگس خوار پرداختیم و راه و روش های بهینه سازی محتوا طبق این الگوریتم را نیز بررسی کردیم، در صورتی که سوالی در این مورد دارید یا احتیاج به مشاوره رایگان سئو دارید، با کارشناسان سئو ویتامین در تماس باشید.

4 پاسخ

  1. سلام خیلی ممنون از آموزش خوبتون
    الگوریتم های دیگه رو هم بزارید لطفا

  2. عالی و کامل بود توضیحاتتون در مورد الگوریتم مرغ مگس‌ خوار و همینطور الگوریتم برت
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *