Search
Close this search box.

لینک سازی داخلی چیست ؟

لینک سازی داخلی چیست

کاربرد لینک سازی داخلی در سئو

لینک سازی داخلی یا internal links, یکی از موارد مهم در مبحث سئو و بهینه سازی سایت می‌باشد. به عبارتی هر لینک یا پیوندی که در سایت شما از یک صفحه به صفحه دیگر از همان سایت اشاره کند لینک داخلی نامیده می‌شود که صفحات یک سایت را بهم پیوند و ارتباط می‌دهد.توجه داشته باشید که لینکسازی داخلی روی یک دامنه انجام می‌شود و صفحات مختلف یک وب سایت را بهم پیوند می‌دهد، پس به عبارتی هنگامی که روی یک لینک داخلی در یک وبسایت کلیک می‌کنید به صفحه دیگری از همان سایت منتقل خواهید شد.

لینکسازی داخلی یا اینترنال لینک

لینک سازی داخلی در سئو

یکی از مهم ترین مزایای لینک سازی داخلی افزایش عمق کلیک بازدیدکنندگان و کاربران سایت است. شاید برای شما این سوال مطرح شود که عمق کلیک بازدیدکننده چیست!؟ عمق کلیک کاربران در واقع تعداد صفحات مختلفی می‌باشد که کاربر به هنگام مراجه به سایت شما، آنها را باز می‌کند و پیمایش می‌کند. بطور کلی هرچه یک صفحه از سایت برای مهم تر باشد لینک داخلی بیشتری به سمت آن صفحه هدایت می‌کنیم و با این حرکت به گوگل سیگنال می‌دهیم که کدام صفحات سایت برای ما مهم تر است.

لینکسازی داخلی در سئو

چرا لینکسازی داخلی مهم است؟

یکی از مهم ترین دلایل مهم بودن لینکسازی داخلی در سئو هدایت کاربران و مخاطبان شما به صفحات مشابه مختلف سایت است، بدین گونه که کاربران بتوانند به آسانی در صفحات مختلف وبسایت پیمایش کنند و مطالب مختلف را بخوانند و در نهایت به هدف خود برسند، در اصل به این عمل site navigation یا پیمایش وبسایت می‌گویند. در صورتی که لینک سازی داخلی در سایت شما انجام نشده باشد و کاربر نتواند به راحتی محتوای مورد نظر خود را پیدا کند در نتیجه از سایت شما خارج می‌شود و نرخ پرش یا bounce rate وبسایت شما بالا می‌رود که برای سایت مضر است.

علاوه بر موارد ذکر شده، نکته ی مهم دیگر این است که لینک سازی داخلی باعث می‌شود که ربات ها یا خزندگان گوگل ساختار صفحات سایت شما را بهتر درک و پیمایش کنند، موتور جستجو و خزندگان گوگل نیز با استفاده از لینک های داخلی، سایت شما را کرال می‌کنند و صفحات مختلف وب سایتتان را ایندکس می‌کنند.

مزایای لینک سازی داخلی وب سایت

بطور کلی مزایای لینک سازی داخلی وبسایت عبارت است از:

  1. موتور های جستجو به خصوص گوگل ساختار صفحات مختلف وب سایت ما را بهتر درک و شناسایی می‌کنند و در صورتی که لینکسازی داخلی سایت ما صحیح و درست باشد، عمل خزش توسط ربات های گوگل بخوبی انجام می‌شود.
  2. لینکسازی داخلی باعث بهبود و بهتر شدن تجربه کاربران وبسایت ما می‌شود و در نتیجه کاربران مدت زمان بیشتری در سایت ما سپری می‌کنند و ماندگاری آن ها در سایت بالا می‌رود زیرا از طریق لینک سازی داخلی به مطالب مفید موردنظرشان خواهند رسید.
  3. مهم ترین مزیت لینک سازی داخلی انتقال اعتبار صفحات مختلف سایت به یکدیگر است به عبارتی هر صفحه ای که لینک ورودی بیشتری داشته باشد، قدرتمند تر خواهد شد، این اعتبار صفحات مختلف بوسیله الگوریتم پیج رنک page rank تعیین می‌شود و روال کار این الگوریتم به این صورت است که صفحات مختلف را از نظر میزان اهمیت و اعتبار بررسی می‌کند و در نهایت به هر صفحه امتیاز می‌دهد.

انواع مختلف لینک داخلی وبسایت

بطور کلی دو نوع لینک داخلی متداول در صفحات وب داریم که عبارتند از:

لینک داخلی ناوبری : این نوع لینک ها یک هدف اصلی دارند و آن هم به کاربران سایت ما در یافتن مطالب مورد نظرشان کمک می‌کنند و در واقع جزو ساختار وبسایت هستند و برای ناوبری سایت استفاده می‌شوند بطور مثال: لینک های موجود در هدر و فوتر وبسایت یا سایدبار سئو ویتامین نیز از این دست لینک های داخلی ناوبری هستند.

لینک داخلی زمینه ای: متداول ترین لینک داخلی که در وب سایت استفاده می‌شود این نوع لینک می‌باسد که بصورت طبیعی در بدنه محتوای سایت به صفحات دیگر همان سایت لینک داده می‌شود و هدف اصلی این نوع لینکسازی کمک به موتور جستجوی گوگل برای کرال کردن بهتر صفحات سایت و همچنین هدایت کاربران سایت یه صفحات هدف آنهاست.

آموزش لینکسازی داخلی وبسایت

چگونه لینک سازی کنیم ؟ برای لینک سازی داخلی صفحات وب سایتتان در مرحله ی اول باید صفحات مهم و با ارزش سایت خود را مشخص کنید، و آن ها را دسته بندی کنید. و سپس از انکر تکست های متاسب و کلیدی به صفحات هدف لینک بدهید یا به عبارتی پیوند ایجاد کنید. احتمالا برای شما سوال پیش آمد که انکرتکست چیست؟ انکرتکست ها کلیدواژه یا کلمات کلیدی هستند که به صفحات دیگر سایت لینک می‌دهید.

نکته ی مهم دیگری که بهتر است به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تنظیمات لینک ها را بگونه ای انجام دهید که لینک ها در پنجره ی جدید باز شوند، به این صورت که هنگامی که کاربر به صفحه دیگری از سایت شما هدایت می‌شود صفحه فعلی بسته نشود و این نکته نرخ بانس ریت یا نرخ پرش سایت شما را افزایش ندهد که افزایش نرخ بانس ریت در سئو و بهینه سازی سایت تاثیر منفی دارد.

و مورد مهم بعدی که بهتر است به آن توجه داشته باشید لینکسازی از صفحات قدیمی و معتبر سایت به صفحات جدید می‌باشد، اگر می‌خواهید که گوگل به سرعت صفحات جدیدی که در وبسایت خود منتشر کرده اید را کرال و ایندکس کند، از مقالات قدیمی و با اعتبار به مقالات جدید خود لینک دهید.

لینک سازی در سئو

لینک سازی داخلی یکی از روش های بسیار مهم و کاربردی در مبحث سئو و بهینه سازی وب سایت است و در صورتی که به روش درست و صحیح انجام شود می‌تواند در بهینه سازی سایت بسیار مفید باشد. در صورتی که هرگونه سوالی در مورد لینک سازی داخلی یا سئو سایت دارید با کارشناسان سئو ویتامین در تماس باشید.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *