Search
Close this search box.

الگوریتم برت چیست | bert algorithm

الگوریتم برت چیست

الگوریتم برت چیست؟ bert algorithm

یکی از الگوریتم های فوق العاده کاربردی در مبحث سئو سایت، الگوریتم برت است. اما اگر برای شما هم سوال پیش آمده که الگوریتم برت چیست؟ و چه کاربردی دارد با ما در ادامه مقاله همراه باشید. در این مقاله به شما عزیزان خواهیم گفت که چگونه سئو سایت در تهران را بر اساس الگوریتم برت بهینه سازی کنید. حتما تا بحال اسم هوش مصنوعی به گوشتان خورده است و یا از ابزار هایی که با هوش مصنوعی کار می‌کنند استفتده کرده اید الگوریتم bert نیز بر پایه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. در واقع الگوریتم برت یک الگوریتم یادگیری عمیق بر پایه NLP یا همان زبان طبیعی است در واقع الگوریتم برت یک هوش مصنوعی است که به ربات های گوگل اجازه می‌دهد که عبارات و کوئری هایی که کاربر به زبان عامیانه سرچ می‌کند را بهتر درک کنند و بفهمند. اگر دوست دارید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید ولی سرمایه اولیه این کار را ندارید و در رابطه با این که دراپ شیپینگ چیست کنجکاو هستید، اینجا کلیک کنید.

برت یعنی چی

الگوریتم برت چیست؟

تفاوت الگوریتم برت با سایر الگورریتم های گوگل

در الگوریتم برت بر خلاف دیگر الگوریتم های گوگل مانند الگوریتم پاندا و پنگوئن و… کاربران جریمه نخواهند شد بلکه به کمک گوگل آمده تا عباراتی که کاربر جستجو می‌کند را بهتر درک کند موتور جستجوی گوگل از طریق الگوریتم برت معنا و مفهوم عبارت جستجو شده توسط کاربر را بهتر می‌فهمد و کلمات را درک می‌کند در کل درک ربات های گوگل نسبت به زبان انگلیسی عمیق تر است اما امروزه به کمک بروز رسانی الگوریتم های گوگل و البته هوش مصنوعی میزان درک ربات های گوگل از زبان فارسی نیز بسیار بهتر شده است. در حال حاضر گوگل برای مفاهیم طولانی و پیچیده ای که سرچ می‌شود نتایج مرتبط تر و دقیق تری را نمایش می‌دهد.

 

کاربرد الگوریتم برت

کاربرد الگوریتم برت چیست؟

کاربرد NLP یا پردازش زبان طبیعی

در واقع NLP یا پردازش زبان طبیعی یکی از زیر شاخه های هوش مصنوعی است که به کمک این فناوری ربات ها به درک بیشتر و عمیق تری از زبان طبیعی انسان ها دست پیدا می‌کنند و می‌توانند به زبان طبیعی انسان ها صحبت کنند. برای اینکه پس از سرچ عبارت توسط کاربر بهترین نتیجه به او نمایش داده شود الگوریتم برت گوگل از پردازش زبان طبیعی NLP استفاده می‌کند. پردازش زبان طبیعی سال های زیادی است که در موارد گوناگون همچون محاسبات و الگوریتم های تحلیل زبان انسان مورد استفاده قرار می‌گیرد و هدف اصلی آن درک بهتر کوئری ها و پرس و جو هایی است که توسط انسان ها مطرح می‌شود. و به درک بهتری از لحن و زبان و طرز صحبت انسان ها رسیده اند.

کاربرد الگوریتم برت

الگوریتم برت چگونه کار می‌کند ؟

کاربرد الگوریتم برت چیست ؟ در گذشته ربات های گوگل، کوئری ها را بصورت تعدادی کلمه پشت سر هم می دیدند و هیچ درکی از معنا و مفهوم محتوا نداشتند اما امروزه با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی گوگل همچون الگوریتم برت، این ربات ها قادر به درک کلیت محتوا و مفهوم آن هستند و دیگر محتوا را بصورت ماشینی و تعدادی کلمه پشت هم ردیف شده نمی‌بینند! هنگامی که ما یه عبارت طولانی یا اصطلاحا لانگ تیل را سرچ می‌کنیم الگوریتم برت محتوا را با دید گسترده تری می‌بیند و به بررسی دقیق این عبارت و عبارت های قبل و بعد آن می‌پردازد و نزدیک ترین و دقیق ترین مفهوم مرتبط با آن کوئری را می‌یابد و به کاربر ارائه می‌دهد. یکی دیگر از مزایای مهم الگوریتم برت چیست؟ این است که حروف اضافه را در جستجوی کاربران در نظر می‌گیرد همانطور که می‌دانید حروف اضافه می‌توانند معنا و مفهوم یک عبارت را تغییر دهند.( قبلا حروف اضافه در سرچ کاربران در نظر گرفته نمی‌شد)

دیگر مزیت الگوریتم برت چیست؟ الگوریتم برت قادر به تشخیص غلط املایی و اصلاح آن بصورت خودکار نیز هست به این صورت که اگر کاربر بصورت اشتباهی تایپ کند گوگل عبارت صحیح را به کاربر نمایش می‌دهد.

مزایای الگوریتم برت

الگوریتم برت چیست و چگونه کار می‌کند؟

تاثیر الگوریتم برت بر سئو چیست؟

همانطور که می‌دانید اکثر ترافیک وب سایت ها از طریق ورودی های ارگانیک گوگل بدست می‌آید اما تاثیر الگوریتم برت چیست؟ الگوریتم bert در رتبه بندی نتایج SERP نیز کاربرد مهمی دارد به همین دلیل وب سایت ها استراتژی محتوای خود را بر اساس الگوریتم برت بهینه سازی می‌کنند. موتور جستجوی گوگل همواره در تلاش است تا رابطه ی خود را با کاربر بهبود ببخشد و سوالات کاربر را به خوبی درک کند و رابطه ی طبیعی با مخاطبان خود داشته باشد که به کمک الگوریتم برت تا میزان بسیار زیادی به این خواسته خود نزدیک شده است. تاثیر الگوریتم برت در سئو به این صورت است که نگاه محتوایی به مقالات وب سایت ها دارد و دیگر به صورت کلمه به کلمه بررسی نمی‌کند و هر سایتی که محتوای هدفمند و ارزشمندی را به کاربران خود ارائه دهد رتبه بهتری در نتایج گوگل کسب می‌کند. در واقع هدف گوگل ارائه بهترین و مرتبط ترین نتایج برای درخواست کاربران است، طبیعتا وب سایت هایی که نتوانند پاسخ مناسب برای سرچ کاربران داشته باشند آسیب می‌بینند.

روش بهینه سازی محتوا طبق الگوریتم برت چیست؟

شما باید حداکثر تلاش خود را بکنید که محتوای شما برای کاربر مفید و ارزشمند باشد به این صورت که از تکرار بیش از حد کلمه کلیدی در محتوا خودداری کنید و بگونه ای کلمه کلیدی را بصورت طبیعی داخل محتوا بکار ببرید که کاربر بصورت روان محتوا را بخواند و مفهوم آن را درک کند. در واقع باید ب روی ارائه پاسخ به پرسش های کاربران واقعی تمرکز کنید زیرا مخاطبان شما انسان هستند و ربات نیستند و محتوا باید قابل فهم و پاسخگوی نیاز کاربران باشد. همواره باید آگاه باشید که کیفیت محتوا موضوع بسیار مهم تری نسبت به چگالی کلمات کلیدی در محتواست و اولویت خود را بر روی تولید محتوای با کیفیت و مفید برای کاربرانتان قرار دهید و همزمان به اصول سئو نیز توجه داشته باشید.

نتیجه گیری

در این مقاله به توضیح سوال “الگوریتم برت چیست” پرداختیم، الگوریتم BERT گوگل در واقع مفیدترین، دقیق‌ترین و شبیه ترین نتایج را در جواب جستجوی کاربران نمایش  می دهد. همیشه به یاد داشته باشید، تا زمانی که درک نکنید مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، چه نیازی دارند و همچنین چه سوالاتی دارند و روش جستجوی آنها به چه صورت است، نمی‌توانید پاسخگوی نیاز آن ها باشید.

اولین و مهم‌ترین قدم در سئو و بهینه سازی محتوا و در نهایت کسب نتایج برتر گوگل، درک مخاطبان هدف است. همین حالا به حساب Google Analytics وب سایت خود بروید، گزارشات کاربران و رفتار آن ها را بررسی نمایید و تا جای ممکن درباره بازدید کنندگان و کاربران سایت خود و نحوه تعامل آن ها با محتوای سایتتان اطلاعات بدست آورید. همیشه به یاد داشته باشید که تمرکز بر نیازهای کاربران و پاسخگویی به آن ها خیلی مهمترین از سئو کردن مقالات با کلمات کلیدی است!

در صورتی که هر گونه سوالی در خصوص الگوریتم برت و سئو سایت داشتید یا احتیاج به مشاوره رایگان سئو دارید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *