Search
Close this search box.

لینکدین چیست | آموزش استفاده از linkedin

لینکدین چیست

لینکدین چیست و چه کاربردی دارد؟

در پاسخ به سوال “لینکدین چیست؟ ” باید گفت که لینکدین یک شبکه اجتماعی تجاری حرفه ای و اشتغال محور بسیار بزرگ می‌باشد که از طریق وبسایت و موبایل در دسترس کاربران است. شبکه اجتماعی لینکدین از سال 2003 راه اندازی شد. شبکه اجتماعی لینکدین یکی از پرکاربرد ترین شبکه های اجتماعی است که مورد استفاده کسب و کارهای حرفه ای قرار می‌گیرد . شبکه اجتماعی لینکدین به کاربران و کسب و کارهای مختلف این اجازه را می‌دهد که برای خود پروفایل کاربری ایجاد کنند و از طریق این پروفایل با صفحات و پیج های دیگر ارتباط برقرار کنند. شرکت ها از این طریق می‌توانند خدمات خود را ارائه کنند و جویندگان کار یا کسانی که بدنبال شغل می‌گردند نیز از طریق این پلتفرم می‌توانند شغل مورد نظرشان را بیایند. در واقع این پلتفرم هم به کارگران و هم کارفرمایان کمک بسیاری می‌کند.

آموزش استفاده از linkedin

لینکدین چیست؟

مزایای استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از کارفرمایان در پلتفرم لینکدین بدنبال کارمندان مناسب برای شرکت خود هستند. کارمندان و کسانی که بدنبال کار هستند نیز می‌توانند رزومه ی خود را در این شبکه اجتماعی قرار دهند تا از این طریق کار مناسب خود یا پیدا کنند، پس به این ترتیب لینکدین تاثیر بسزایی در زمینه اشتغال زایی نیز دارد. در رزومه آنلاین لینکدین می‌توانید خلاصه ای از تحصیلات و سوابق کاری و مهارت های خود بیان کنید و یک رزومه آنلاین موفق برای خود ایجاد کنید که تاثیر زیادی در استخدام شدن شما در شرکت های معتبر دارد.

چگونه در لینکدین حساب کاربری بسازم؟

مزایای ایجاد پلتفرم لینکدین چیست؟

ابزار جستجوی شغل job search tool

همانطور که در پاراگراف بالا عنوان کردیم لینکدین به عنوان یک ابزار جستجوی شغل نقش بسیار موثری را در ایجاد شغل برای مخاطبانش در سراسر جهان دارد. همچنین امکانات دیگر لینکدین چیست؟ لینکدین برای شما امکان فیلتر کردن را فراهم کرده است. فیلتر کردن به چه معناست؟ فیلتر کردن یعنی دسته بندی کردن که این دسته بندی می‌تواند بر اساس نوع شرکت ، میزان حقوق ، مکان شرکت، حقوق مد نظر و… باشد. به عبارتی لینکدین طیف وسیعی از کاربران تعم از کارفرمایان و کارمندان را شامل می‌شود.

مزایای ساخت پروفایل لینکدین

همه چیز در مورد linkedin

چگونه در لینکدین حساب کاربری بسازم؟

روش ساخت پروفایل کاربری در لینکدین چیست؟ ساخت یا ایجاد حساب کاربری یا همان پروفایل در لینکدین اصلا کار سختی نیست کافی است از طریق موبایل یا سیستم خود وارد سایت linkedin.com شوید و روی گزینه ایجاد حساب کاربری کلیک کنید، بعد از آن باید یکسری اطلاعات کلی همانند نام کاربری و ایمیلی که قصد فعالسازی لینکدین با آن را دارید و همچنین رمز عبور برای خود ایجاد کنید. در ادامه لینکدین یک کد فعال سازی به آدرس ایمیلی که ثبت کردید ارسال می‌کند و شما با وارد کردن این کد فعالسازی حساب کاربری خود را تائید و فعال می‌نمایید.

 نوع حساب کاربری لینکدین

در شبکه اجتماعی لینکدین امکان انتخاب نوع حساب کاربری نیز وجود دارد. انواع این حساب ها عبارتند از : حساب کاربری ساده یا همان Basic که بصورت رایگان در اختیار عموم کاربران قرار می‌گیرد و احتیاجی به پرداخت هیچ هزینه ای نیست. نوع بعدی حساب کاربری ویژه یا Premium می‌باشد که برای دستیابی به این نوع حساب کاربری می‌بایست بصورت ماهیانه حق اشتراک خود را پرداخت نمایید. پیشنهاد سئو ویتامین به شما همراهان عزیز این است که در صورتی که برای بار اول است که می‌خواهید به سراغ شبکه اجتماعی لینکدین بروید و بطور دقیق نمی‌دانید لینکدین چیست از نوع رایگان آن استفاده نمایید تا با امکانات این پلتفرم بیشتر آشنا شده و بعدها نسخه پریمیوم آن را تهیه کنید.

تاثیر لینکدین بر سئو سایت

آیا می‌دانید در مبحث سئو، تاثیر شبکه اجتماعی لینکدین چیست؟ لینکدین از جمله پلتفرم هایی است که تاثیر زیادی در سئو وب سایت دارد. اما شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چطور؟ بک لینک ها یا لینک های خارجی که از طریق لینکدین دریافت می‌کنیم بسیار با ارزش تر از سایر بک لینک های شبکه های اجتماعی دیگر است و این تاثیر زمانی که شما مطالب تخصصی در پروفایل لینکدین خود آپلود کنید کاملا مشهود است زیرا اکثر کاربران در این پلتفرم بدنبال مطالب مفید و تخصصی هستند و در صورتی که پروفایل شما کاری است به اشتراک گذاری هر مطلب غیر مرتبط باعث افت رتبه پیج کاری شما خواهد شد.

ایندورس endorse در لینکدین به چه معناست؟

ایندورس کردن endorse در لینکدین چیست؟ ایندورس کردن در لینکدین به معنای تائید کردن مهارت شما توسط مخاطبانتان است. مخاطبان شما در لینکدین این امکان را دارند که بر اساس مطالب و فعالیت پیج شما، مهارت شما را ایندورس کنند. کاربران با این عمل به لینکدین می‌گویند که شما چه میزان در کار خود حرفه ای هستید به این صورت که هرچه کاربران بیشتری شما را ایندورس کنند امتیاز شما نزد پلتفرم لینکدین بالاتر خواهد رفت و این بالا بودن امتیاز شما از طرف کاربرانتان باعث می‌شود که پروفایل شما شانس دیده شدن بیشتری در بین کسب و کارها داشته باشد.

نتیجه گیری

در مطلب بالا به معرفی و مفهوم لینکدین چیست پرداختیم و کاربرد ها و مزایای این شبکه اجتماعی حرفه ای را بررسی کردیم، در صورتی که سوالی در این مورد دارید با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *