Search
Close this search box.

بک لینک چیست| لینک سازی خارجی

بک لینک چیست

بک لینک چیست و چه کاربردی دارد؟

بک لینک چیست؟در واقع بک لینک گوگل، لینکی است که از سایت های دیگر به وب سایت شما داده می‌شود. بطور کلی فرآیند دریافت بک لینک های مختلف از دیگر سایت های معتبر را بک لینک یا لینکسازی خارجی می‌گویند. لازم به ذکر است، این لینکها انواع متفاوتی دارند، می‌توانند تصویر یا متن یا غیره باشند. یکی از دلایلی که موتور جستجو‌ی گوگل، برای محاسبه رتبه‌ بندی وب‌ سایت ها از آن استفاده می‌کند، همین “بک لینک‌ یا لینکسازی خارجی ” می‌باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات سئو سایت تهران اینجا کلیک کنید.

انواع بک لینک چیست

بک لینک چیست؟

انواع بک لینک کدامند؟

انواع بک لینک چیست؟ بطور کلی انواع بک لینک به دو دسته ی اصلی بک لینک فالو و بک لینک نوفالو تقسیم می‌شود، معمولا هنگامی که می‌خواهیم از لینک خارجی یا بک لینک صحبت کنیم مبحث فالو یا نوفالو بودن لینک مطرح میشود که در قسمت پایین به توضیح هریک می‌پردازیم.

  • بک لینک فالو: معمولا لینک های خارجی یا بک لینک ها ذاتا فالو یا do follow هستند، فالو به این معنی است که هنگامی که ربات ها یا کرالر های گوگل هنگامی که یک صفحه از وب سایت را کرال می‌کنند آن لینک را بررسی می‌کنند و ارزش آن را به مقصد یا صفحه ی دیگر منتقل می‌کنند به نوعی در لینک سازی نوع فالو ارزش و اعتبار منتقل خواهد شد.
  • بک لینک نوفالو: بک لینک نوفالو درست برعکس نوع قبلی بک لینک، ارزشی از لینک به هدف یا صفحه مقصد منتقل نخواهد شد و به نوعی ما به ربات های گوگل اعلام می‌کنیم که ارزش و اعتبار این لینک را به صفحه ی دیگر منتقل نکند.

ساخت بک لینک رایگان

انواع بک لینک چیست؟

(anchor text) انکرتکست چیست؟

احتمالا برای بسیاری از شما عزیزان این سوال پیش آمده است که انکر تکست (Anchor Text) در مبحث بک لینک چیست؟ انکرتکست در واقع متنی است که قابلیت کلیک دارد انتخاب انکرتکست مناسب موضوع بسیار مهمی است و معمولا از کلمات کلیدی اصلی به عنوان انکرتکست استفاده میشود تا بیشترین میزان تاثیرگذاری را داشته باشد. انتخاب انکر تکست مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله: میزان سختی کلمه کلیدی، اندازه پروژه مد نظر و نوع بک لینک انتخابی بستگی دارد.

نمونه بک لینک

بطور کلی از 4 روش برای لینک سازی استفاده می‌شود که عبارتند از: استفاده از کلمه کلیدی اصلی ” انکرتکست” جهت لینک سازی به صفحه هدف استفاده می‌شود یا از روش لینک سازی بصورت پیشوند یا پسوند استفاده می‌شود به این صورت که قبل یا بعد از کلمه کلیدی اصلی عبارات دیگری نیز وجود دارد مثل آموزش سئو خارجی که در این مثال انکرتکست یا کلمه کلیدی اصلی سئو می‌باشد اما قبل از آن عبارت آموز و بعد از آن عبارت خارجی عنوان شده و روش سوم لینک سازی در جمله است که کلمه کلیدی در یک عبارت یا جمله کوتاه استفاده می‌شود و به صدف هدف لینک داده می‌شود.  در روش آخر از عبارات عمومی مانند “منبع” یا ” اینجا کلیک کنید” نیز استفاده می‌شود.

 نکات ساخت بک لینک چیست؟

فرایند ایجاد بک لینک چیست؟ فرایند ایجاد بک لینک و لینکسازی خارجی در واقع با نام link building در گوگل شناخته می‌شود، یک نوع از بک لینک که اتفاقا بهترین نوع آن نیز می‌باشد رپورتاؤآگهی است که در این روش یک صفحه بطور کامل در اختیار شما قرار دارد و می‌توانید پست خود را که در قالب آموز یا تبلیغات و یا غیره است را منتشر کنید و از آن به محتوای مقصد خود لینک دهید در قسمت پایین برخی از روش های لینک سازی را برای شما عزیزان لیست کرده ایم:

  1. خرید رپورتاژ آگهی در وب سایت های مختلف و مرتبط با حوزه کاری شما
  2. خرید بک لینک های بنری یا متنی
  3. ایجاد پروفایل در وب سایت های معتبر
  4. فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف اعم از اینستاگرام و تلگرام
  5. کامنت گذاشتن در وبسایت های مرتبط

خرید بک لینک

زمانی که برای ایجاد انواع بک لینک هزینه ای می‌پردازید در واقع شما خرید بک لینک انجام داده اید، سعی کنید لینکسازی طبیعی انجام دهید. به عنوان مثال در یک رپورتاژ آگهی تعداد زیادی لینک خارجی ندهید و حداکثر روی یک کلمه کلیدی و در انتهای رپورتاژ نیز به منبع لینک دهید تا گوگل به روند لینک سازی شما شک نکند و لینکسازی طبیعی داشته باشید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که بک لینک های با اعتبار و ارزشمند باعث افزایش ورودی و ترلفیک وبسایت شما می‌شود.

اهمیت بک لینک در سئو

یکی از مهم ترین روش ها در موتور جستجوی گوگل جهت افزایش بازدید ارگانیک وب سایت استفاده از بک لینک یا لینک خارجی است. زیرا در این روش از وب سایت های معتبر به وب سایت شما لینک داده می‌شود و به نوعی در اعتماد سازی برای مشتری نقش مهمی دارد. بطور کلی بک لینک چیست؟ بک لینک نقش مهمی را در جهت انتقال سیگنال اعتبار وب سایت شما به مخاطب منتقل می‌کند و باعث می‌شود که مخاطب وب سایت شما را با اعتبار بداند. حتما تا بحال سایت های زیادی را دیده اید که به وب سایت های دیگر لینک داده اند شما نیز می‌توانید بک لینک را بصورت دستی ایجاد کنید.

  • بهبود و افزایش رتبه در موتور جستجو: موتورهای جستجو بخصوص گوگل معمولا اعتبار و ارزش یک صفحه را از لینک های ورودی به آن صفحه بررسی و تعیین می‌نمایند، در نتیجه صفحه ای که بیشترین لینک از وب سایت های معتبر و مرتبط را دریافت نمایید اعتبار بیشتری نزد گوگل خواهد داشت.
  • افزایش ترافیک و ورودی ارگانیک: بک لینک ها تاثیر زیادی در جذب مخاطب به وب سایت شما دارند و بطور ارگانیک ورودی وب سایت شما را افزایش می‌دهند، کاربرانی که از طریق بک لینک به وب سایت شما مراجعه می‌کنند به احتمال زیاد به محتوای شما علاقه مند هستند.

دریافت بک لینک مفید بدون آسیب به سئو

دریافت بک لینک طبیعی و بدون آسیب به سئو سایت در مبحث لینک سازی خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است، اما این سوال مطرح است که روش های ایجاد انواع بک لینک چیست؟ یکی از روش های موثر در مبحث لینک سازی طبیعی، تولید محتوای یونیک و باکیفیت است. هنگامی که محتوای با کیفیت بالا تولید می‌کنید وب سایت های دیگر به صورت خود جوش به سایت شما لینک می‌دهند. روش دیگر تبادل لینک با وب سایت های مرتبط با حوزه کاری خودتان است حتما توجه داشته باشید که لینک سازی بصورت درست انجام شود. از دیگر روش های دریافت بک لینک یا لینک خارجی شرکت در سمینارها و انجمن های وب سایت های مرتبط با حوزه کاریتان می‌باشد، در این جلسات می‌توانید از تجربیات و دانسته های دیگران استفاده کنید.

هزینه بک لینک چیست

در صورتی که بخواهید بک لینک خریداری کنید باید وب سایت های مختلفی را بررسی نمایید. هزینه خرید بک لینک در سایت های مختلف، متفاوت است، از روش های دیگر ایجاد لینک خارجی استفاده از بک لینک رایگان است که شما می‌توانید در وب سایت های مختلفی همانند ویرگول مقالات آموزشی و… خود را منتشر نمایید و از این سایت به وب سایت خود لینک بدهید، اصطلاحا به این روش بک لینک وبلاگی گفته می‌شود. توجه داشته باشید که لینک های دریافتی از سایت ویرگول نوفالو هستند. همچنین سایت های رایگان دیگری نیز برای دریافت انواع بک لینک وجود دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی سوال پرتکرار “بک لینک چیست” پرداختیم و مزایای ایجاد بک لینک یا لینکسازی خارجی را بررسی کردیم و همچنین آموزش ایجاد بک لینک به روش های مختلف را به شما عزیزان توضیح دادیم، در صورتی که هرسوالی راجع به بک لینک دارید با کارشناسان سئو ویتامین در تماس باشید.

2 پاسخ

  1. ممنون از مطالب خوبی ک درمورد بک لینک توضیح دادید خیلی عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *