Search
Close this search box.

سئو خارجی چیست ؟ سئو خارج از صفحه

سئو خارجی چیست ؟

آف پیج سئو یا سئو خارجی چیست ؟

سئو خارجی چیست ؟ آف پیج سئو

سئو خارجی چیست؟ بسیاری از افراد که به تازگی وارد دنیای مدیریت وب سایت یا وبلاگ شده‌اند، به دنبال پیدا کردن پاسخی مناسب برای پرسش فوق هستند. یافتن پاسخِ سئو خارجی چیست ، به شما کمک خواهد کرد تا روش‌های بهینه سازی سایت برای موتور‌های جستجوگر را یاد بگیرید و در نهایت، بازدیدکنندگان وب سایت خود را افزایش دهید.

در این مقاله قصد داریم تا ابتدا به پرسشِ سئو خارجی چیست ؟ پاسخ دهیم و سپس، ۱۰ تکنیک مهم سئو خارجی را به شما معرفی کنیم. بنابراین، اگر شما هم از علاقه مندان به دنیای برنامه نویسی تحت وب هستید و تمایل دارید اطلاعات خود را در زمینه نحوه بهبود سئو سایت، افزایش دهید، با ما تا پایان همراه باشید. در این مقاله، به پرسشِ “سئو خارجی چیست؟” پاسخ خواهیم داد، همچنین شما عزیزان می‌توانید با مطالعه مقالات مرتبط ” سئو داخلی چیست ” و ” سئو سایت چیست ” اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

سئو خارج از صفحه

سئو خارج از صفحه

قبل از اینکه بخواهیم 10 تکنیک برای بهبود سئو آف پیج را به شما معرفی کنیم، بهتر است تا ابتدا به پرسشِ سئو خارجی چیست؟ پاسخ دهیم.

سئو خارجی، به مجموعه عواملی گفته می‌شود که در جهت بهبود رتبه سایت در موتور‌های جستجوگر و در خارج از سایت، انجام می‌شود. با رعایت این عوامل، شما می‌توانید سایت خود را به صفحه اولِ موتور های جستجوگری مانند گوگل برسانید و بدین ترتیب، کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

البته، مراحل بهبود سئو خارجی سایت، باید همگام با مراحل سئو داخلی انجام شوند؛ چرا که بدونِ بهبود سئو داخلی، انجام فرآیند‌های سئو خارج از صفحه، بی فایده خواهد بود.

مزایای سئو خارجی چیست؟

مزایای سئو خارجی سایت چیست

سئو خارجی، از جهاتِ مختلفی می‌تواند سبب بهبود رتبه سایت شما در موتور‌های جستجوگر شود. در مجموع می‌توانیم مزایای سئو خارجی را در موارد زیر خلاصه کنیم؛

  • جذب کاربران شبکه های اجتماعی مختلف

اولین پاسخ به پرسشِ “مزایای سئو خارجی چیست؟”، جذب کاربران شبکه های اجتماعی مختلف، می‌باشد. یکی از بخش های مهم در بهبود سئو خارجی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و گرفتن لینک از آنها است. این فعالیت، سبب وارد شدن کاربران شبکه های اجتماعی به وب سایت شما خواهد شد.

  • بهبود رتبه در موتور های جستجوگر

دومین پاسخ به پرسشِ “مزایای سئو خارجی چیست؟”، بهبود رتبه در موتور های جستجوگر می‌باشد. تمامی فعالیت‌هایی که شما در بخش سئو خارجی انجام می‌دهید، در جهت بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجوگری مانندِ گوگل است.

  • افزایش بازدیدکنندگان وب سایت

سومین پاسخ به پرسشِ “مزایای سئو خارجی چیست؟”، افزایش بازدیدکنندگانِ وب سایت می‌باشد. اگر شما موتور های جستجوگر و شبکه های اجتماعی را برای وب سایت خود بهینه کنید، مخاطبانِ سایت شما به طرز چشمگیری افزایش خواهند یافت.

  • افزایش درآمد از طریق سایت

آخرین پاسخ به پرسشِ “مزایای سئو خارجی”،  افزایش درآمد از طریق سایت می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از تکنیک های سئو خارجی، مخاطبان خود را افزایش دهید و این مخاطبان، در واقع مشتریانِ بالقوه شما هستند که قابلیتِ تبدیل شدن به مشتریانِ بالفعل را دارا می باشند.

یکی از راه های بهبود سئو خارجی، گرفتنِ بک لینک از سایت های پرمخاطب است.

10  تکنیک مهم سئو خارجی وبسایت

تکنیک های سئو خارجی سایت

مهم ترین تکنیک های بهبود سئو آف پیج :

تا این قسمت از مقاله، به پرسشِ “سئو خارجی چیست؟”، پاسخ داده شد. در این بخش، 10 تکنیک در جهت بهبود سئو خارجی را به شما معرفی خواهیم کرد. این 10 تکنیک عبارتند از؛

  • تولید محتوا

یکی از بهترین روش های بهبود سئو سایت، تولید محتوای منحصر به فرد است. خزنده های موتورهای جستجوگر، محتواهای جدید را به عنوان یک فاکتور مثبت شناسایی کرده و رتبه سایتِ شما را بهبود می‌بخشند.

  • گرفتن بک لینک

قبل از اینکه نحوه بهبود سئو آف پیج توسط بک لینک را توضیح دهیم، بهتر است تا شما را با مفهوم این واژه بیشتر آشنا کنیم؛

بک لینک چیست؟

بک لینک چیست

بک لینک، به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن، یک سایت ثالث، آدرس سایت شما را در محتوای خود منتشر می‌کند. بدین ترتیب، مخاطبان سایت ثالث، با استفاده از این بک لینک می‌توانند به سایت شما مراجعه نمایند.

تاثیر بک لینک در سئو خارجی چیست ؟

تاثیر بک لینک در سئو خارجی سایت چیست

خزنده های موتورهای جستجوگر، قابلیت شناسایی سایت هایی که به شما بک لینک خارجی می دهند را دارا می‌باشند. هر چه میزان بک لینک های مرتبط با سایت شما بیشتر شود، رتبه وب سایتتان نیز در موتورهای جستجوگری مانند گوگل، بالاتر خواهد رفت.

  • استفاده از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی پرمخاطب، بستری مناسب برای تبلیغ سایت شما هستند. شما می‌توانید در این بستر ها، مطالبی از سایت خودتان را منتشر نمایید و مخاطبان را به سمت وبسایتتان هدایت کنید. همچنین، قرار دادنِ لینک سایت در شبکه های اجتماعی، تاثیر بسزایی در بهبود رتبه سایت شما در موتور های جستجوگر خواهد داشت.

  • ثبت نام در موتورهای جستجوگر مختلف

موتور های جستجوگر، مهمترین نقش را در افزایش تعداد بازدیدکنندگان سایت شما دارند. اگر شما بتوانید رتبه خوبی در این موتورهای جستجوگر به دست آورید، در واقع تعداد زیادی مخاطب را به سمت سایت خود هدایت خواهید کرد. بنابراین، یکی از اقدامات اولیه پس از افتتاح سایت، معرفی آن به موتور های جستجوگر است.

معمولا شرکت های معتبری مانند: گوگل، بینگ و یاهو، ابزارهای خاصی را به صورت رایگان برای معرفی سایتتان به موتور های جستجوگر، در اختیار شما قرار می‌دهند. با استفاده از این ابزار، شما می‌توانید در کسری از ثانیه، فرآیند ثبت نام در موتورهای جستجوگر را انجام دهید.

  • شرکت در انجمن های آنلاين

در فضای مجازی، بسیاری از سایت های معروف، انجمن هایی را به منظور بحث و گفتگوی کاربران، ایجاد می‌کنند. شما می‌توانید به عنوان مدیر وب سایت در این انجمن ها شرکت کرده و سایتتان را تبلیغ نمایید. همچنین، گرفتن بک لینک از انجمن ها، نقش بسزایی در بهبود سئو خارج از صفحه سایت شما خواهد داشت.

رپورتاژ آگهی، روشی غیرمستقیم برای تبلیغ سایت یا برند شما است.

  • رپورتاژ آگهی

قبل از اینکه نقش رپورتاژ آگهی در بهبود سئو خارجی سایت را بیان کنیم، بهتر است تا ابتدا مفهوم رپورتاژ را توضیح دهیم؛

رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی، روشی غیر مستقیم برای تبلیغ یک کسب و کار است. در این روش، یک مطلب آموزشی و مفید به صورت محتوا به خوانندگان توضیح داده می‌شود. در پایان محتوا، یک برند یا سایت خاص، به عنوانِ ارائه دهنده خدمات در زمینه محتوا بیان شده به کاربران معرفی خواهد شد، امیدواریم تا به اینجای مقاله به درک درستی از پرسش ” سئو خارجی چیست ” رسیده باشید، در ادامه با ما همراه باشید.

نقش رپورتاژ آگهی در بهبود سئو خارجی 

شما می‌توانید به صورت دوره ای، رپورتاژ های آگهی مربوط به سایت خود را در وب سایت های پر بازدید منتشر نمایید و از این طریق، بک لینک دریافت کنید. گرفتن بک لینک نیز سبب بهبود سئو خارجی سایت شما خواهد شد.

  • تولید محتوای PR

پی آر یا Public Relation، نوعی رپورتاژ آگهی است که در آن، تبلیغِ یک برند یا یک سایت، در غالبِ یک مقاله علمی یا خبری انجام می‌شود. همچنین، انتشار مقاله های PR، سبب برند سازی نیز می‌گردند.

تاثیر سئو خارجی در برند سازی

همانگونه که در پاراگراف قبل نیز بیان کردیم، برند سازی با استفاده از انتشار مقاله های PR صورت می‌گیرد. به همین دلیل، شما می‌توانید با انتشار یک مقاله PR، فرآیند برند سازی را انجام دهید و این برند سازی، در نهایت سبب بهبود سئو خارجی سایت شما خواهد شد.

پی آر، یکی از نمونه های رپورتاژ آگهی است که در آن، معرفی سایت از طریق تولید مقاله علمی یا خبری صورت می‌گیرد.

 

  • استفاده از سایت های بوکمارک

یکی از راحت ترین روش های بهبود سئو آف پیج، استفاده از سایت های بوکمارک است. شما می‌توانید در سایت های بوکمارکِ مشهوری مانند: Reddit، لینک سایت خود را قرار دهید و از این طریق، سایتتان را برای موتور های جستجوگر، بهینه کنید.

  • تولید پادکست

اگر توانایی تولید پادکست را دارید، می توانید از آن در جهت بهبود سئو خارجی سایت خود، کمک بگیرید. پادکست ها، طرفداران بسیاری دارند و تولید آنها سبب افزایش مخاطبان سایتتان خواهد شد.

  • تولید محتوای ویدیویی

اگر به پلتفرم هایی مانند یوتیوب نگاه کنیم، خواهیم دید که مخاطبان، محتوای ویدیویی را نسبت به محتوای متنی، بیشتر ترجیح می دهند. بنابراین، اگر شما توانایی تولید محتوای ویدیویی را دارید، می توانید مخاطبان بسیاری را به سمت وب سایت خود هدایت نمایید.

وب سایت های ارائه دهنده خدمات سئو

در ایران، طی سال های اخیر، وب سایت های مختلفی در زمینه ارائه خدمات بهبود سئو، تاسیس شده‌اند. این سایت ها، با بکارگیری متخصصین حرفه ای و نرم افزارهای پیشرفته، سئو داخلی و خارجی سایت شما را بهبود می بخشند.

یکی از بهترین سایت های ارائه دهنده خدمات سئو در ایران، سایت سئو ویت است. شما می‌توانید با استفاده از خدمات این سایت، در مدت زمانی کوتاه، مخاطبان سایت خود را چند برابر کنید. کارشناسان ما همواره آماده پاسخگویی به شما عزیزان می‌باشند، با ما در تماس باشید.

سخن پایانی

در این مقاله، ابتدا به پرسشِ “سئو خارجی چیست؟” پاسخ دادیم و سپس، مزایای سئو خارجی برای کسب و کار آنلاین، را بیان کردیم. بهبود سئو خارجی سبب افزایش رتبه سایت در موتور های جستجوگر می‌شود و در نهایت به کسب و کار شما رونق بیشتری می‌بخشد.

 

سوالات متداول

  • سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی، به مجموعه عواملی گفته می‌شود که در جهت بهبود رتبه سایت در موتور‌های جستجوگر، انجام می‌گردد.

  • مزایای سئو خارجی چیست؟

الف. جذب کاربران شبکه های اجتماعی مختلف

ب. بهبود رتبه در موتور‌های جستجوگر

ج. افزایش بازدیدکنندگان وب‌ سایت

د. افزایش درآمد از طریق سایت

  • تاثیر بک لینک در سئو خارجی چیست؟

هر چه تعداد بک لینک‌های مربوط به سایت شما افزایش یابد، رتبه سایتتان در موتور‌های جستجوگر نیز افزایش خواهد یافت.

  • تاثیر شبکه های اجتماعی در سئو خارجی چیست؟

شبکه های اجتماعی، پلتفرم‌هایی مناسب برای معرفی سایتتان به تعداد زیادی از کاربران هستند.

  • تاثیر رپورتاژ آگهی در سئو خارجی چیست؟

رپورتاژ آگهی، یکی از بهترین روش‌های گرفتن بک لینک خارجی و افزایش تعداد مخاطبان سایت می‌باشد.

4 پاسخ

  1. سلام و خسته نباشین
    هزینه بک لینک و رپورتاژ به عهده ی ما هست؟

    1. سلام و درود
      بله هزینه ی رپورتاژ آگهی به عهده ی کافرما می‌باشد که در صورت نیاز با توجه به حوزه ی کاری شما انجام می‌شود

  2. سلام روز برفیتون بخیر
    ممنون از تکنیک های سئو خارجی که گفتید عالی بود🙏🏻🫶🏼

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *