Search
Close this search box.

سئو سایت فروشگاهی چیست| آموزش سئو فروشگاهی

سئو سایت فروشگاهی چیست؟

سئو سایت فروشگاهی چیست؟

 سئو سایت فروشگاهی چیست؟ سئو سایت فروشگاهی شامل اقداماتی است که باعث افزایش ترافیک و ورودی وب سایت و در نهایت باعث بهبود رنک سایت یک فروشگاه می‌شود و بازدید کنندگان وب سایت را به مشتریان بالقوه تبدیل می‌کند. در واقع سئو (Search Engine Optimization) یا بهبود وبسایت برای موتور های جستجو، به مجموعه اقدامات و عملیاتی گفته می‌شود که باعث افزایش رتبه و امتیاز یک سایت در نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو مانند: یاهو و بینگ و… می‌‌شود. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بصورت دقیق سئو سایت فروشگاهی را مورد بررسی قرار دهیم.

سئو سایت فروشگاهی

مراحل سئو سایت فروشگاهی

در پاسخ به سوال پرتکرار “سئو سایت فروشگاهی چیست” باید بگوییم، برای انجام سئو سایت فروشگاهی و بهینه سازی به صورت اصولی، باید محتوای با کیفیت با عناوین و توضیحات مهم در اولویت کار باشد، همچنین استفاده از کلیدواژه های مرتبط با محصولات وبسایت، خدمات فروشگاهی و تنظیمات فنی وب سایت نیز با دقت تمام انجام شود. علاوه بر موارد ذکر شده، مدیریت بهینه تصاویر وبسایت، لینک‌های خارجی با کیفیت از سایت‌ های قدرتمند، بهینه‌سازی شبکه های اجتماعی مختلف مانند: لینکدین و اینستاگرام و تلگرام و… بهبود سرعت لود و بارگذاری سایت نیز از جمله مهم ترین روش‌های سئو وب سایت فروشگاهی می‌باشد، در صورتی که این نکات رعایت شود نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.

مراحل سئو وب سایت فروشگاهی

مزایای سئو سایت فروشگاهی چیست

مزایای سئو سایت فروشگاهی چیست؟

سئو یا بهینه‌ سازی برای موتور جستجو، برای سایت ‌های فروشگاهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد. زیرا رقابت در این بازار بین رقبا بسیار شدید است و اکثر کسب و کار های آنلاین بیشتر مشتریان خود را از طریق جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی پیدا می‌کنند.

مزایای سئو سایت فروشگاهی چیست؟ با بهینه سازی و بهبود سئو سایت فروشگاهی، شما می‌‌توانید به راحتی در بین رقبای سرسخت خود راه پیدا کنید و بالاترین رتبه را در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید. مزیت سئو این است که به کسب و کار شما کمک می‌کند تا کاربران اینترنتی از سراسر کشورمان ایران به سایت شما و همچنین اجناسی که برای فروش گذاشته اید دسترسی راحت تری داشته باشند و در نهایت خرید خود را از وبسایت شما انجام دهند.

 همچنین، با ارائه محتویات و محصولات خوب و مفید، استفاده از کلید واژه‌ های مناسب و هدفمند و همچنین بهبود سرعت بارگذاری صفحات وب سایتتان، شما می‌‌توانید اعتبار و اعتماد مشتریان را نسبت به خود افزایش دهید و در نتیجه با این کار بازده فروش اینترنتی خود را نیز به طرز قابل توجهی افزایش دهید. اطمینان داشته باشید که در آینده‌ای نه چندان دور سود بسیار زیادی نصیب شما خواهد شد.

دلایل اهمیت سئو برای وب سایت فروشگاهی

اهمیت سئو سایت فروشگاهی چیست؟

تفاوت سئو سایت فروشگاهی با سایر سایت ها چیست؟

تفاوت اصلی سئو سایت فروشگاهی با سایر سایت ها چیست؟

تفاوت اصلی دیگر سایت ها با سئو سایت فروشگاهی چیست؟ با سایر وبسایت ها در این است که سایت های فروشگاهی هدف اصلیشان فروش محصولات است. بنابراین، برای بهبود رتبه و جایگاه یک سایت فروشگاهی در موتورهای جستجو، شما می‌بایست بر روی بخش ها و محتوایی که به فروش محصولات وبسایت شما اختصاص دارد تمرکز ویژه داشته باشید.

که این موارد شامل: بهینه سازی محصولات وبسایت، دسته بندی های اصلی محصولات می‌باشد شما با سئو کردن محصولات و دسته بندی ها قطعا می‌توانید نتایج خوبی بدست آورید البته این کار باید توسط افراد متخصص و طبق اصول انجام شود. در نتیجه، سئو برای وب سایت فروشگاهی باید به گونه‌ای باشد که صفحات هدف یعنی: محصولات به راحتی در دسترس مخاطبان باشد و در نتیجه خرید برای کاربران راحت باشد در این صورت یک وب سایت فروشگاهی می‌تواند بهبود رتبه و فروش اینترنتی داشته باشد.

مراحل آموزش سئو سایت فروشگاهی چیست؟

  • بررسی کلمات کلیدی

در  مرحله اول، باید کلمات کلیدی مرتبط با فروشگاهتان را بررسی و شناسایی کنید و استراتژی محتوایی وب سایتتان را طبق برنامه بچینید.

  • بهبود و افزایش سرعت سایت

در مرحله دوم، باید سعی کنید سرعت وبسایت خود را افزایش دهید و زمان بارگیری صفحات آن را تا جای ممکن کاهش دهید. و در صورتی که در وب سایت شما مشکل فنی وجود دارد نسبت به رفع مشکلات فنی مربوط به فروشگاه آنلاین خود اقدام کنید.

  • بهینه ‌سازی صفحات وبسایت برای موبایل

امروزه، انجام بهینه‌ سازی برای گوشی های موبایل از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا بخش زیادی از جستجو های کاربران از طریق موبایل می‌باشد، در نتیجه صفحات مختلف وبسایت شما در حالت موبایل و در رزولوشن های متفاوت باید ریسپانسیو باشد.

  • ایجاد محتوای یونیک و مناسب

وجود محتوای با کیفیت و بروز در وبسایت شما، به طور چشمگیری به بهبود رتبه سایتتان در موتورهای جستجو کمک می‌کند، محتوا باید بگونه ای باشد که پاسخگوی نیاز و سوالات مختلف کاربران وبسایت باشد.

  • بهینه‌ سازی تصاویر مورد استفاده در وبسایت

با رعایت موارد بهینه‌ سازی تصاویر، همانند: کم کردن حجم تصاویر و استفاده از توضیحات مختصر (alt) برای تصاویر وب سایت می‌توانید به بهبود رتبه سایتتان کمک کنید.

با رعایت مراحل ذکر شده، می‌توانید سئو سایت فروشگاهی خود را بهبود دهید و فروش محصولات خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهید.

استراتژی کلمات کلیدی در سئو سایت فروشگاهی باید چگونه باشد؟

استراتژی کلمات کلیدی در سئو سایت فروشگاهی چیست؟ استراتژی سئو فروشگاهی باید به گونه‌ای باشد که پاسخگوی نیاز کاربران مختلف باشد و در سریع ترین زمان ممکن بهترین راه حل را در خصوص سوال کاربر به او نشان دهد. اولین گام برای تعیین استراتژی موفق این است که رقبای موجود را با دقت تحلیل و بررسی کنیم، انتخاب کلمات کلیدی به گونه‌ای باشد که حجم جستجوی بالا و رقابت نسبتاً کم داشته باشد. همچنین، باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی انتخاب شده با محصولات فروشگاه همخوانی داشته باشند و پاسخگوی نیاز های کاربران باشد.

در نهایت، باید به بهبود و بهینه سازی محتوای وبسایت و بهبود ساختار و لینک های داخلی آن توجه شود تا بتوان نتایج بهتری در نتیجه موتورهای جستجو کسب کرد.

مدت زمان سئو سایت فروشگاهی به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل تاثیرگذار در مدت زمان بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی چیست؟مدت زمان بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اینکه سایت شما چه محصولاتی را برای فروش دارد و رقبای وبسایت شما چه کسانی هستند و مهم تر از همه اینکه درصد سختی کلمات کلیدی هدف شما چند است(درصد سختی کلمات کلیدی با ابزارهای تخصصی قابل بررسی است). این موارد همگی بر مسیر سئو و پیشرفت وب سایت شما تأثیر می‌گذارند.

به طور کلی، به دلیل رقابت بسیار زیاد در بین کسب و کارهای آنلاین، برای بهینه‌سازی سایت‌های فروشگاهی و اثبات جایگاه کلمات کلیدی هدف، در موتورهای جستجو همانند: گوگل معمولاً مدت زمان زیادی لازم است. همه ‌چیز به اینکه چگونه کار خود را انجام می‌دهید و چگونه با رقبای خود رقابت می‌کنید بستگی دارد.

در نتیجه، حداقل زمانی که برای دیده شدن نتایج و انجام خدمات سئو بر روی وب سایت فروشگاهی شما نیاز هست، معمولاً ۹ الی۱۲ ماه می‌باشد، که این بازه با توجه به حوزه ی کسب و کار و رقبای شما متفاوت می‌باشد.

کارشناسان ما در مجموعه سئو ویتامین آماده پاسخگویی به سوال پرترکرار سئو سایت فروشگاهی چیست و راهنمایی به شما عزیزان هستند تا مسیر موفقیت وب سایتتان را برای شما هموار سازند، با ما در تماس باشید.

یک پاسخ

  1. سلام ممنون از مطالب مفید و آموزنده‌‌ای که در مورد سئو سایت فروشگاهی میزارین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *