Search
Close this search box.

سرپ چیست|serp در گوگل

سرپ چیست

SERP سرپ چیست؟

اگر شما هم به دنبال پاسخ سوال SERPسرپ چیست” هستید، با ما همراه باشید تا بصورت دقیق به بررسی این سوال و تاثیر آن در سئو سایت تهران بپردازیم. سرپ مخفف کلمه  search engine results page به معنای صفحه ای می‌باشد که بهترین نتایج مرتبط با جستجوی کاربران در موتور جستجوی گوگل را به آن ها نمایش می‌دهد. پس از جستجو و سرچ توسط کاربران نتایج جستجوی آن ها در صفحه اول گوگل یا سرپ نمایان می‌شود و کاربرد سرپ چیست؟ کاربران می‌توانند از طریق سرپ به صفحات بسیاری دسترسی داشته باشند. نتیایج سرپ در بعضی موارد متفاوت هستند و عواملی همچون لوکیشن و موقعیت مکانی کاربر، سابقه جستجو و علاقه مندی های کاربرانی که جستجو می‌کنند روی نتایج نهایی تاثیر می‌گذارند و بر اساس اولویت های هر کاربر تعیین می‌شوند.

serp سرپ

سرپ چیست ؟

علت تغییر مداوم سرپ

بهتر است بدانید که عوامل و دلایل زیادی وجود دارد که بر روی نتیجه نهایی سرپ تاثیرگذار است از جمله این عوامل عبارت است از موقعیت فیزیکی که کاربر در آن قرار دارد و اقدام به جستجو می‌کند و در زمان گذشته در مورد یک مفهموم خاص چندین بار جستجو کرده باشد در نتیجه گوگل با توجه به موقعیت فعلی کاربر و سوابق جستجوی او نتایج مورد نظر را به او نمایش می‌دهد.

serp چیست

تاثیر لینک های سایت sitelinks در سرپ چیست

آیا می‌دانید تاثیر لینک های سایت در سرپ چیست ؟ یکی از اصلی ترین و مهم ترین ویژگی یا خصوصیت سرپ، لینک های سایت یا sitelinks می‌باشد. لینک های سایت به کاربران این امکان را می‌دهند که محتوایی را که به دنبال آن هستند را بهتر و راحت تر پیدا کنند. بطور مثال وب سایت دیجی کالا بالاترین میزان سرپ یا جستجوی ارگانیک را به خود اختصاص داده است. سرپ ها بطور معمول برای نتایج ارگانیک نمایش داده می‌شوند و نتایج پولی یا همان شارژی کلیکی همانند google ads را شامل نمی‌شوند.

ویژگی peaple also ask یا سوالات متداول

ویژگی سوالات متداول یا سوالات دیگران، یکی از ویِژگی‌های مهم سرچ و جستجو است که ممکن است در هرجایی از سرپ ظاهر شود. معمولا 5 سوال برتر و پرتکرار برای کاربران نمایش داده می‌شود. هنگامی که کاربری روی یکی از این سوال ها کلیک می‌کند، پاسخ سوال برای کاربر نمایش داده می‌شود و لینک منبع آن نیز برای کاربر نمایان می‌شود. همچنین بصورت خودکار لیستی از سوالات مرتبط با سوال کاربر نیز برای او نمایش داده می‌شود و کاربر می‌تواند در مورد موضوع موردنظر اطلاعات بیشتری کسب کند.

نقد و بررسی یا reviews

علاوه بر داده های ساخت یافته یا استراکچر دیتا که برای محتوای شما تعریف می‌شود و محتوا یا محصولات شما را ستاره دار می‌کند که باعث جلب توجه بیشتر کاربر می‌شود و ستاره هایی که در تبلیغات خرید محصولات مشاهده می‌نمایید. موتور جستجوی گوگل یکسری از نقدها و بررسی ها را در نتایج ارگانیک جستجو شده نمایش می‌دهد . بطور مثال هنگامی که می‌خواهید یک لباس یا هر چیز دیگری خریداری کنید تعدادی از ویژگی ها و نقد و بررسی های مرتبط با محصول موردنظرتان را مشاهده نمایید.

تصاویر سرپ چیست؟

تصاوبر سرپ چیست؟ هنگامی که کاربر در مورد موضوعی را سرچ می‌کند، و گوگل تشخیص می‌دهد که بهتر است کاربر نتایج را بصورت تصویری مشاهده کند در نتیجه، از ویژگی تصاویر استفاده می‌کند. و این ویژگی ممکن است در هر جایی از گوگل نمایش داده شود! بطور مثال وقتی شما در مورد کیک تولد سرچ می‌کنید گوگل تعداد زیادی از تصاویر کیک تولد با طعم ها و تزئینات مختلف به شما نمایش می‌دهد که با کلیک کردن روی هر تصویر به لینک و صفحه ی مورد نظر خود هدایت می‌شوید و اطلاعات بیشتری در مورد شی یا خوراکی مد نظر به شما نمایش داده می‌شود.

ویدیو سرپ چیست؟

بعضی مواقع گوگل به کاربرانی که در حال جستجو  هستند، ویدیو یا کلیپی مرتبط با کوئری که جستجو کرده‌اند را نمایش می‌دهد. این ویدیو در هر قسمتی از سرپ می‌تواند نمایش داده شود. توجه داشته باشید که علاوه بر نتایج طبیعی، تبلیغات گوگل یا google ads نیز در ابتدای نتایج جستجوی گوگل ظاهر می‌شود که با علامت ads مشخص می‌شوند.

اهمیت سرپ چیست برای سئو

همانطور که شما عزیزان اطلاع دارید کاربران معمولا بر روی یکی از نتایج ظاهر شده در صفحه مروگر کلیک می‌کنند و معمولا جواب خود را از همان صفحه گوگل دریافت می‌کنند، دلیل رقابت وبسایت های گوناگون برای کسب رتبه یعنی 0 تا 10 گوگل نیز همین می‌باشد. بطور مثال اگر شما رتبه 11 گوگل باشید سایت شما در صفحه دوم ظاهر می‌شود و شانس دیده شدن سایت شما بسیار کم می‌شود، اما حضور شما در صفحه اول گوگل به معنی ترافیک بالا برای وب سایت شما نخواهد بود و باید فاکتورهای گوگل رعایت شود و محتوای شما کاربرپسند باشد. 75 درصد از مسزان سرچ و جستجو به 3 رتبه ی اول گوگل اختصاص داده می‌شود زیرا اکثر کاربران روی یکی از 3 سایتی که در رتبه برتر گوگل هستند کلیک می‌کنند و اسکرول نمی‌کنند.

نتایج طبیعی گوگل در سرپ چیست؟

آیا می‌دانید نتایج طبیعی در سرپ گوگل چیست؟ نتایج طبیعی در سرپ گوگل در واقع همان صفحات ایندکس شده در گوگل می‌باشد. هزاران وب سایت بر اساس کلمات پرسرچ کاربران سئو می‌شود و معمولا این صفحات در صفحه اول گوگل مشاهده می‌شود و بر اساس معیار های سرپ مرتب سازی می‌شود و نتایج مرتبط و پرسرچ به کاربران نمایش داده می‌شود.

لینک های سایت sitelinks

مزایای سرپ چیست؟ یکی از مهم ترین مواردی که در سرپ در تاثیر گذار است لینک های سایت می‌باشد لینک های سایتبه کاربران کمک می‎‌کند تا صفحاتمرتبط با صفحه اصلی هر وب سایت را مشاهده کنند و زودتر به پاسخ سوال خود دست یابند. به عنوان مثال علاوه بر صفحه اصلی وب سایت صفح تماس با ما نیز نمایان می‌شود تا کاربر سریع تر به اطلاعات تماس دسترسی داشته باشد و یا در وب سایت های فروشگاهی همانند دیجی کالا یا ترب بخش سوالات کاربران نیز وجود دارد و بسیاری از سوالات کاربران رفع شود و بتوانند نظرات کاربران دیگر را در مورد محصول مورد نظر مشاهده کنند و راحت تر تصمیم گیری نمایند.

نتیجه گیری

در این مقاله به سوال ” سرپ چیست ؟ ” پاسخ دادیم، همراهان عزیز سئو ویتامین هرگونه سوالی در صورتی که مورد سرپ SERP دارید یا احتیاج به مشاوره و دریافت خدمات سئو سایت دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *